tirsdag 7. februar 2012

Nå begynner det å skje ting her...

I helga har vi hovedsaklig holdt oss hjemme da husverten vår, Sylvia, fylte 50 år. Vi ble invitert med på festen lørdag kveld. Her var det mat og drikke så langt øyet kunne se, og familiemedlemmer som dukket opp med jevne mellomrom utover kvelden til lapaen var full av festglade folk. Dagen før hadde vi fått i oppdrag å spille noen låter til ære for bursdagsbarnet, noe vi følte vi ikke kunne si nei til. Så etter tre timer med effektiv øving, hadde vi to sanger klare på vår rykende ferske repertoarliste. Autumn Leaves (standard jazz) og Kunn æ skrive (Ola Bremnes) på sang, gitar og saksofon. Ble ikke så verst heller...
Søndagen var vi invitert til Braai sammen med familien igjen. Veldig hyggelig, men litt vanskelig for oss å følge med på samtalene når disse foregår på afrikaans. Denne dagen var det også bare familie her, og i og med at vi ikke føler oss helt som en del av familien enda, trakk vi oss tilbake ganske tidlig. Selv i sydenvarme blir det for mye for oss nordmenn å bli med på familieselskap etter bare tre uker.







Tor Sivert på gitar, Hildegunn på sang og buste-trollet meg på saxophone. Øving til 50års dag i stua vår.




I går begynte inntaket av nye studenter på CotA. Dette er en spennende prosess som vi får være en del av. Vi fikk møte kandidatene for første-klassen i går, og i dag og i morgen skal jeg har kortimer med dem. Dette er for å bestemme om de kommer inn eller ikke. De er altså ikke sikret plass på APA enda. Først må de gjennom en slags introduksjonsuke hvor alle "aspirantene" må prøve seg på dans, drama, Ngoma (afrikansk tromme) og kor. Dette er hvor jeg blir kastet ut i det. Jeg fikk først høre i går at jeg skal ha én og en halv timers korøvelse i dag. Nå får vi se om kunnskapen min rekker til. Tror det kan bli gøy, men er egentlig ganske nervøs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar