tirsdag 7. februar 2012

Første skoledag

Hildegunn og jeg skulle begynne på skolen i dag. Veldig spennende hver gang dette, men kanskje litt ekstra nerver som holdt oss våkne i natt. Jeg skulle undervise første klasse i sang, og Hildegunn skulle ha sin første undervisningsdag på Dagbreek.

Burgeren som jeg kjøpte til lunsj gikk unna i en rykende fart, da restauranten så klart tok kjempelang tid. Note to self: Ikke bestill mat når du er stressa fra en restaurant som til og med i menyen beklager for at maten kommer sent...
Etter å ha kastet i meg burgeren på en sådan måte at en amerikaner på pai-spise-konkurranse ville snudd seg i avsky, gikk ferden de tjue metrene mot CotA i lett jogg. Jeg var veldig spent på om studentene ville forstå meg, og om det ville vise seg at de kulturelle forskjellene ville rett og slett være for store.
Jeg hadde valgt en enkel låt som alle kunne (trodde jeg), slik at innlæringen skulle gå greit. Amazing Grace. Det viste seg snart når timen begynte ti minutter for sent (African time som begynner å vise seg?) at ikke alle studentene kunne denne.
Etter én og en halv time er jeg stolt over å si at alle de syv "prøvespillende" studentene kunne Amazing Grace. Vi har fortsatt tid igjen i morgen til å øve, så håpet er å få dem til å synge to-stemt.


Now for something completely different:

http://www.dagbladet.no/2012/02/07/nyheter/utenriks/namibia/20127044/

"Norsk kvinne (22) angrepet av gepard i Namibia" <-- Dette er da ingen vi kjenner. Vi fikk først høre om dette da Cordy (Veldig kule dama med ansvar for sjekker og kort) spurte oss om vi hadde blitt angrepet. Det har vi altså ikke. Det eneste problemet vi har er maur som tar seg litt for lett inn i gangen vår i kjellerleiligheten. Dette har blitt en mindre problem etter vi fikk DOOM i huset (insektmiddel).
Vi leste denne saken i avisa i går, og den eneste grunnen til at dette kom i avisa, var at det var en reporter tilfeldigvis tilstede! Kvinnen fikk et skrubbsår av kloa til det ene dyret hun jobbet frivillig for å ta vare på...

Vi er i god form!

1 kommentar:

  1. Så bra at det ikke er dere som er angrepet. :) Hehe. Måtte le høyt da jeg leste om bilturen din. Tenker på de løse elefantene... :) Artig å følge med bloggen din. Kos deg videre! :)

    SvarSlett