torsdag 9. februar 2012

En shopaholiker i Windhoek

Først vil jeg bare annonsere at alle de seks "aspirantene" som har vært på opptak denne uka, nå offisielt er CotA studenter. Alle kom inn. Hurra! De hadde en flott fremvisning tidlig i dag med trommer, kor, dans og drama. De var veldig flinke. Jeg tror vi kommer til å trives godt sammen.

Noen av dere som sitter hjemme i det kalde nord, lurer vel på hvordan det er med oss som sitter her nede i tredve varmegrader under palmetrærne mens svetten perler seg frem over våre bryn. Før jeg dro nedover hit var jeg spesielt interessert i hva jeg måtte ta med. Har de solkrem? Hva med gnagsårplaster? Eller sko?

Jeg må da innrømme at jeg har en svakhet for kjoler. Mønstrete kjoler, helst med blomster. Klesskapet mitt hjemme hos foreldrene mine vokste vesentlig på kjolefronten da jeg kom hjem med flyttelasset mitt til jul. Namibia har så langt ikke hjulpet denne dragningen jeg kjenner når jeg ser en flott kjole. Det jeg ikke tenkte på før jeg dro, var at det med klær er en enkel måte å vise status på. Har du fine klær, har du litt mer status enn om du ikke har...

En av de første butikkene vi fant var "Mr. Price". Dette er namibisk H&M. De har sko, vesker, smykker og alt annet et jålete jenteskrell fra Norge kunne ønske seg. Andre buttikker fant vi etter hvert, og enda er det nok flere å oppdage.





Jeg har funnet sko...




















...og hårprodukter, hygieneprodukter og god sjokolade...











...og ikke minst mange kjoler!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar