søndag 18. mars 2012

Helga så langt

Denne helga har ikke vært som alle andre. Vi har ikke bare ligget på sofaen med en Windhoek lager og en pizzabit.
I går var det audition og utvelgelse av de nye Namibianerne som skal til Norge. Denne prossessen var det jeg og Tor Sivert som var valgt ut til å bli med på. Ikke at jeg tror Hildegunn hadde en så veldig stor trang til å være med da Thomas (kjæresten) ankom i går tidlig og skal være i en uke. Her er det vel ikke snakk om alt for masse tid.
Søknadene for de som ønsket seg til Norge hadde vi gått gjennom på forhånd for å gjøre et utvalg, og det var 9 stykker som var blitt innbedt til audition, av dem var det 8 som kom.
Veldig spennende for både Tor Sivert og meg at vi skulle få muligheten til å sitte på "den andre siden" når det kom til intervju. Vi har begge blitt intervjuet før til diverse stillinger, men aldri vært den som har stilt de meget kritiske spørsmålene.
Av de åtte som skulle fremføre sitt repetoar for oss var det varierende med talent og interesse virket det som. Vi fikk innblikk i hva namibisk dans og tromme er, og fikk også sett hvordan det står til med dem som er ute å lærer bort dette til andre. Noen var bedre, andre imponerte ikke fullt så masse.
Etter en lang dag, overrasket det meg at hele panelet faktisk var enige om hvem som skulle til Norge. Mer eller mindre, i allefall.
Vi ble enige om tre flotte kandidater som tidligere har vært elever på APA. Vi håper det var et godt valg. Jeg liker følelsen jeg sitter igjen med.

Thomas og Hildegunn tilbrakte gårsdagen på Heinitzburg Hotel med champagne og kanapéer. Det mest fasjonable hotellet i hele Windhoek, og dermed Namibia.
Jeg og Tor Sivert fikk ingen champagne så derfor dro vi på konsert på NICE. Veldig bra konsert. Endelig noe musikk som kan få oss til å tro vi kanskje ikke er på danskebåten.
Apropos konsert: Jeg og Tor Sivert skal på øving klokka 2 i dag med Ama-Khoe. Grunnen til dette er at vi skal opptre med han på NTN (nasjonalteateret) den 29. mars. Tror det kan bli gøy. Dersom han møter opp til øving denne gangen så...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar